miercuri, 17 noiembrie 2010

De ce sunt confundate Relatiile Publice (RP) cu Reclama?

       De cele mai multe ori, oamenii tind să confunde cele două concepte. Deseori se întâmplă ca cei care fac confuzia să nu ştie clar ce anume înseamnă fiecare. 
       Ce reprezintă Relaţiile Publice şi ce reprezintă Reclama?
       Cea mai buna definitie a Relaţiilor Publice este, după părerea mea, cea a lui R. Harlow şi anume: RP= funcţia distinctivă a managementului care ajută la stabilirea şi mentinerea unor linii comune de comunicare, acceptare şi colaborare între o organizaţie şi publicul său.”Ideea de bază este aceea că Relaţiile Publice menţin o relaţie de înţelegere reciprocă între organizaţie şi publicul său. 
      Reclama nu poate fi nicidecum confundată cu Relaţiile Publice în primul rând pentru că aceasta reprezintă o „unealtă” a acestui domeniu. În al doilea rând, reclama nu poate îndeplini decât funcţia de marketing , limitându-se la un produs şi implicit la vânzarea acestuia, nicidecum la promovarea organizaţiei
      Aşadar, confuzia este de cele mai multe ori provocată de faptul că în RP se foloseşte ca instrument de comunicare, reclama. În comparaţie cu RP, reclama formează sau provoacă dorinţa de cumpărare, în timp ce acestea au ca scop principal crearea şi promovarea imaginii unei companii sau organizaţii.
     Mai mult decât atât, o mare diferenţiere o face faptul că mesajul transmis printr-o reclamă poate fi controlat în totalitate, contrar Relaţiilor Publice, care transmit mesaje cel mai adesea prin intermediul mass media. Mesajele transmise prin intermediul acestui mijloc de comunicare  pot fi deseori modificate, fiind imposibilă controlarea mesajului care ajunge la public.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu